Vad var det jag bestämde mig för att genomföra…? Jo, 24 nya WordPressbloggar är igång sen denna vecka!
Short update on my resolution: 24 new WordPress blogs are up and going!

Vad var det jag bestämde mig för att genomföra…? Jo, 24 nya WordPressbloggar är igång sen denna vecka!
Short update on my resolution: 24 new WordPress blogs are up and going!

Ordet Gaudy måste nog översättas med något som är pråligt i någon mening. Den här utmaningen kändes omöjlig för mig att delta i eftersom jag mycket sällan fotograferar pråligheter… Dels därför att vi inte kanske har så mycket av den varan här på landsbygden, dels därför att jag sällan besöker evenemang där dylikt kan fotograferas. Men, men – se vad jag fann! Återigen räddad av Lars Wallin – och Östersjöfestivalen för några år sedan. Vi råkade bara vara där just då.
The travel theme from Ailsa and Where’s my backpack? this week is a really colourful one…Gaudy.
At first I thought – I have nothing on this theme…but finally, here they are! The first two from Östersjöfestivalen and the last one from famous designer Lars Wallin.
En vecka kvar tills jag påbörjar omplantering av alla mina inomhusblommor. Det brukar vara mycket inspirerande och jag njuter verkligen. Jag har börjat klippa ner en del redan, bland annat pelargonerna. Planeringen av krukstorlekar, jordsorter och annat som gäller växternas fortsatta liv är igång och jag gör en diger lista på vad som ska köpas in.
En del har inte överlevt vintern – det brukar röra sig om nya sorter av pelargoner eller fuchsia. Bougainvillea klarar jag numera, men den var besvärlig med vinterförvaring förr. Kanske har den förädlats att tåla våra förhållanden bättre – eller också är det jag själv som har blivit bättre.
Bara en vecka kvar… till totalt kaos i huset!
Hem – hur vill du beskriva det? Det är inte alls dumt med WordPress utmaningar, för du tvingas tänka efter vad du egentligen lägger in i vissa begrepp som du annars inte funderar så mycket över. Du bara tar deras innebörd för given, för självklar. Mina bildval visar en trygg plats för lugn och avkoppling, en plats där livet har ett långsammare tempo och där min familj och mina vänner kan vara sig själva – i all enkelhet. En plats att längta till, som är utan biltrafik och som innehåller vilda blommor, vita spetsgardiner och sommar.
From WordPress the challenge is Home. This simple word means so much to us all. For me, only positive thoughts. Mostly about my childhood, but also about all the places in the world where I have had a distinct feeling of being at home.
To choose something that sums it up – something that gives me that soft and safe feeling of complete rest and peace must be our summer home. Here I am at peace with myself. My family is here, much laughter and joy, good food and games to play. It’s calm, quiet and a tiny world of old things from days gone by. The sea and the gulls is all I hear when I wake up in the mornings.
Grönt är min favoritfärg och lyckligtvis är den temat för onlinetidningen LetsBeWilds foto den här veckan. Grönt står för så mycket – i min värld för lugn och harmoni, växande och nytt liv. Alla vet också att man med fördel inreder sovrum i grönt. Det är vetenskapligt bevisat att sinnesintrycken av just grönt har en god effekt för ditt välbefinnande. Så, min vinstock är planterad utanför mitt sovrumsfönster…
I don’t think many people dislike green colours, but I feel sorry for those who are colour blind and maybe only see something greyish where there is green or red. I wonder what spring feels – or means to them? I don’t know any colourblind person, but it would be interesting to listen to some thoughts from such a friend.
The online magazine LetsBeWild has as this week’s challenge : Green. As green is my absolute favourite colour, my house is constantly filled with green plants. That goes for my garden too. For this challenge I have chosen a piece of my garden, when it is still green.
Aldrig att det kan bestämma sig, vintervädret. Så kommer det någon decimeter snö – så regnar det. Förra helgen var fantastiskt fin och jag tänkte bjuda på en liten kavalkad!
Uppgörelse med ett kringelkrokigt liv – DN.SE.
Jörn Donner är fortfarande ett intressant namn. Jag minns när han satt i svensk TV med sitt whiskyglas, pratade om kvinnor och film på det där oefterhärmliga, Donnerska sättet. Han var både älskad och hatad av svenskarna. Det var svårt att förhålla sig till denne självsäkre, provokative karl.
Nu är det några år sedan jag såg honom i media, men namnet bränner till när jag ser det, hör det. Han påverkar fortfarande.
Tydligen har han skrivit en halvt fiktiv roman om sig själv – Mammuten. Ett passande namn ur flera aspekter. Jörn Donner har gjort mycket av sitt liv, i sitt liv. Som att vara hypermanlig och ha ett vidlyftigt privatliv med sprit och kvinnor, som att inneha viktiga positioner inom kulturlivet, som att… Tror man. I den här intervjun är han lika kryptisk i sina svar som alltid. Vem är mannen Jörn Donner bakom all arrogans och alla kringelkrokar? Vad är egentligen sant? Måste vi jaga fram den så kallade sanningen eller är det bättre att mannen får leva bilden av sig själv to the end?
Jag ska definitivt läsa hans bok. En mammut är ändå en mammut. Var papputen är förblir en gåta.
Så kom ändå snön tillbaka! Hurra! säger vi, men, men… Snötemperaturen idag var inte den mest gynnsamma för skogspromenader. Det tog inte tio minuter förrän vi såg ut som snöbollar hela vi.
Värst är det för mig som har så mycket päls, för Mille går det lite bättre. Han fyller snart 11 år så hans päls är inte så tjock längre.
Härligt är det i alla fall förstås… Men, här klipper matte in lite hur vi ser ut idag! Jag tror inte att du vill byta med oss…det var ganska krångligt att ta sig fram på slutet.
Du måste vara inloggad för att kunna skicka en kommentar.